tongkatwaran75 posted on 16-11-2012 06:54 AM

{4}Ustaz realiti TV terkenal tunjuk warna sebenar !

Buat perangai lepas popular

       Oleh Elrafaei Sapi  dan Yusmizal Dolah Aling
am@hmetro.com.my

KAJANG: Dia digelar ustaz selepas diangkat menerusi sebuah rancangan realiti TV berkonsepkan agama yang popular di Malaysia dan di peringkat antarabangsa.


  Namun perwatakan sebagai suami penyayang dan menantu yang paling disayangi ibu mentua kini berubah sekelip mata apabila dikatakan tergamak mengugut mahu melakukan sesuatu yang buruk terhadap ibu mentua sehingga wanita itu kini bersembunyi di tempat lain.


  Ustaz yang berjawatan tinggi dalam sebuah syarikat petroleum terkemuka negara itu dikatakan mengugut isteri dan keluarga mentua apabila menuntut wang RM140,000 daripada isterinya atas alasan membayar kembali kos sara hidup dia bersama isterinya, termasuk perbelanjaan ketika membawa anak saudara keluar bersiar-siar.

  Kemuncak drama gila lelaki terbabit berlaku apabila dia memberanikan diri pergi ke rumah ibu mentuanya di Pahang, pada Isnin lalu.



  Dia menunggu di luar rumah untuk menuntut wang berkenaan.

p/s Ustaz mana la tuh...? tak leh dgr satu pihak...

Statistik kategori thread dibuka oleh TW75 pada 16 Nov 2012

1. Ehwal kemasyarakatan -2 threads
2. Pendidikan - 1 thread
3. Seks - 0 thread
4. Jenayah - 1 thread
5. Dunia - 0 thread
6. Sukan - 0 thread
7. Ekonomi - 0 thread

jumlah thread - 4





MissNigga posted on 16-11-2012 06:58 AM

tew diaaaaaaaaaaaaa.....
sape ler ostad nie....
dari artikel, cam femes giler jah ostad nie... or tah tah ostad yang femes suam suam kuku jer ...

cayunk posted on 16-11-2012 07:00 AM

imam muda kot ni..
keje kt sykt petroleum terkenal negara- petronas la tu..
bini org pahang...

abgboroi posted on 16-11-2012 07:09 AM

macam macam hal...betul laa org kata ustaz hanya menyampaikan ilmu sahaja  x semestinya mereka lebih bagus dari kita...apa pun kita tunggu apa sebenarnya cerita ni....

harimau76 posted on 16-11-2012 07:22 AM

awat la sampai jd lagu ni.... dah hilang sabaq ka?

aiskrimvanilla posted on 16-11-2012 07:47 AM

geng bas sekolah la nie..... ehhh.. geng imam muda

nurul_akmar posted on 16-11-2012 07:48 AM

org msia byk je yg ske gelarkan insan2 bertudung n berkopiah ni ustaz

noor2 posted on 16-11-2012 08:01 AM

asal nama ustaz je..atau ustazah...atau lobai...atau haji...semua ingat perfect? baik?

asal tak pakai tudung je..semua ingat jahat?


boleh gitu penangan kolot masayarakat kita sampai la ni... puiii

ainiz81 posted on 16-11-2012 08:06 AM

saper ni wei..akhil hay kah? ;P

ronin posted on 16-11-2012 08:08 AM

noor2 posted on 16-11-2012 08:01 AM static/image/common/back.gif
asal nama ustaz je..atau ustazah...atau lobai...atau haji...semua ingat perfect? baik?

asal tak p ...

kadang2 tudung tu tak lebih dari hanya fesyen utk setengah-setengah orang....bab wajib spt solat tak buat...:laugh3:

sophyz posted on 16-11-2012 08:08 AM

Wartawan ni ntah mana dpt cerita.. Ntah2 die mintak duit nak beli kopi ja kot...

noor2 posted on 16-11-2012 08:09 AM

ronin posted on 16-11-2012 08:08 AM static/image/common/back.gif
kadang2 tudung tu tak lebih dari hanya fesyen utk setengah-setengah orang....bab wajib spt solat t ...

;P...terasa i....;P..

cassriena posted on 16-11-2012 08:09 AM

x tau nak speku sapa...sbb x tgk  rancangan itu..

ronin posted on 16-11-2012 08:12 AM

noor2 posted on 16-11-2012 08:09 AM static/image/common/back.gif
...terasa i......

bab mana yg terasa.... :laugh3:

Kebabomb posted on 16-11-2012 08:12 AM

Gambar ostad please.....

noor2 posted on 16-11-2012 08:14 AM

ronin posted on 16-11-2012 08:12 AM static/image/common/back.gif
bab mana yg terasa....

dua2..:lol:..:laugh3:;P...sekali sekala terbabas...i jujur ok;P

redz85 posted on 16-11-2012 08:21 AM

Ustaz yang berjawatan tinggi dalam sebuah syarikat petroleum terkemuka negara itu dikatakan mengugut isteri dan keluarga mentua apabila menuntut wang RM140,000 daripada isterinya atas alasan membayar kembali kos sara hidup dia bersama isterinya, termasuk perbelanjaan ketika membawa anak saudara keluar bersiar-siar.

kos sara hidup? itu kan dah tanggung-jawab suami.. {:1_515:}.. apsal tetiba buruk siku?

ronin posted on 16-11-2012 08:23 AM

noor2 posted on 16-11-2012 08:14 AM static/image/common/back.gif
dua2.......sekali sekala terbabas...i jujur ok

haha.....sib baik mengaku kesilapan.....at least boleh betulkan semula.....tapi ingat, tak bleh tangguh2....:laugh3:

MasterDarwisy posted on 16-11-2012 08:23 AM

tak tutup aurat tapi baik, tutup aurat tapi jahat, vice versa. masing-masing dapat ganjaran serta balasan yang setimpal. tutup aurat tuntutan islam, bersikap baik pun tuntutan islam. yang mana tak buat tu dapat la balasan serta ganjaranya. tak perlu menghina, cukup nasihat. selebihnya serah kepada yang satu..

noor2 posted on 16-11-2012 08:27 AM

ronin posted on 16-11-2012 08:23 AM static/image/common/back.gif
haha.....sib baik mengaku kesilapan.....at least boleh betulkan semula.....tapi ingat, tak bleh ta ...

tang tudung tu kan..takla berpesyen beropol2 atay ikut style pin ke ikat lilit ke;P cuma kalau pakai tudung sepatutnya betul2 kena tutup/labuh ...tutup dada kan,....ni tudung i pakai tak ler labuh..dan tak le singkat cuma tak menepati apa yang agama anjurkan;P

ye betul sangat tu...

tq ronin....:loveliness:

turboturtle posted on 16-11-2012 08:27 AM

Kita pun tak tahu kesahihan cerita ni,wallahu a'lam..

Tp klu org tu betul2 baik, alim, niat dia ikhlas kerana allah, dia takkan masuk program realiti contohnya Imam Muda, Ustaz/Ustazah pilihan, untuk apa masuk program tu melainkan niatnya, nak tunjuk baik, kerana wang, populariti, riak & sebagainya. Kalau ikhlas, orang tu takkan menunjuk, tak nak orang lain tahu, merendah diri.

Yang 1 je tau org tu Imam @ ustaz/ustazah yg sebenar, bkn boleh dinilai dari program realiti, bg aku program tu tak membawa apa2 makna & tak pernah tengok pun. Diorang pun manusia macam kita jugak, ada pro&con, tpi syang ilmu yg ada xdiguna sebaik-baiknya..

ronin posted on 16-11-2012 08:29 AM

noor2 posted on 16-11-2012 08:27 AM static/image/common/back.gif
tang tudung tu kan..takla berpesyen beropol2 atay ikut style pin ke ikat lilit ke cuma kalau pak ...

ok, take good care..... {:1_141:}

none88 posted on 16-11-2012 08:29 AM

sapakah ustaz itew??

cmf_lemontea posted on 16-11-2012 08:30 AM

mana gambar......

stryder_cats posted on 16-11-2012 08:31 AM

tak boleh dgr sebelah pihak je..??
Page: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9
View full: {4}Ustaz realiti TV terkenal tunjuk warna sebenar !