BISA-BERBISA posted on 25-7-2003 04:30 PM

BIRO PENGADUAN AWAM NEGARA

Ini pulak kalau kita dah buat aduan tapi takde tindakbalas atau RESPONS .. COMPLAIN disini .... tapi terus buat aduan disini bagus jugak

Dengan Perkhidmatan
                             Agensi Kerajaan ?

?     Kelewatan / Tiada Tindakan
*     Salah Laku Anggota Awam
?     Tindakan Tidak Adil
*     Kegagalan Mengikut Prosedur Yang Ditetapkan
?     Kekurangan Kemudahan Awam
?     Khidmat Nasihat
?     Kepincangan Dasar Dan Kelemahan Undang-Undang
*     Kegagalan Penguatkuasaan
?     Kualiti Perkhidmatan Yang Tidak Memuaskan Termasuk Kaunter & Telefon
?     Salah Guna Kuasa / Penyelewengan

BPA bersedia membantu menyelesaikan masalah anda, sila hubungi :
IBU PEJABAT
Ketua Pengarah BIRO PENGADUAN AWAM
Jabatan Perdana Menteri,
Aras 6, Blok B1,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62502 Putrajaya,
Wilayah Persekutuan.

Tel: (03) 8888-7777
Faks: (03) 8888-3748
Email: aduan@bpa.jpm.my
Laman Web: www.bpa.jpm.my

CAWANGAN UTARA
Pengarah Cawangan
( Wilayah Utara )
Biro Pengaduan Awam
Jabatan Perdana Menteri
Paras 44, Menara KOMTAR,
Jalan Pinang,
10000 Pulau Pinang.

Tel : ( 04 ) 263 6893
Faxs : ( 04 ) 263 6894

CAWANGAN TENGAH
Pengarah Cawangan
( Wilayah Tengah )
Biro Pengaduan Awam
Jabatan Perdana Menteri
Lot 12.1, Tkt. 12,
Komplek Pertama,
Jln Tuanku Abdul Rahman,
50100 Kuala Lumpur

Tel : ( 03 ) 2691 1346
Faxs : ( 03 ) 2692 9107

CAWANGAN SELATAN
Pengarah Cawangan
( Wilayah Selatan )
Biro Pengaduan Awam
Jabatan Perdana Menteri
Tkt. 21, Bangunan KOMTAR
Jln Wong Ah Fook,
80505 Johor Bahru

Tel : ( 07 ) 223 0900
Faks : ( 07 ) 224 3557

CAWANGAN TIMUR
Pengarah Cawangan
( Wilayah Timur )
Biro Pengaduan Awam
Jabatan Perdana Menteri
Tkt. 1, Wisma Maju
Jln Sultan  Ismail
20200 Kuala Terengganu

Tel : ( 09 ) 623 8135
Faks : ( 09 ) 623 8134


p/s : HARAP PAJA dapat bagi CLUE cara nak buat ADUAN dI MALAY MAIL

LuCkY-sTaR posted on 25-7-2003 05:28 PM

PBT pun termasuk ke, BB?

BISA-BERBISA posted on 28-7-2003 08:56 AM

Originally posted by LuCkY-sTaR at 2003-7-25 05:28 PM:
PBT pun termasuk ke, BB?

Ianya merangkumi semua AGENSI KERAJAAN termasuk BPR dan POLIS sekali

Paja posted on 28-7-2003 04:01 PM

Originally posted by BISA-BERBISA at 2003-7-25 04:30 PM:
Ini pulak kalau kita dah buat aduan tapi takde tindakbalas atau RESPONS .. COMPLAIN disini .... tapi terus buat aduan disini bagus jugak

Dengan Perkhidmatan
                             Agensi  ...

Cara nak buat aduan kat HOTLINE, The Malay Mail.

nombor HOTLINE: 03-22821002
fax: 03-22849133
email add: hotline@mmail.com.my

pastikan beri nama betul, contact number yang paling senang dihubungi i.e hp atau house number, alamat rumah ...

semua maklumat tu adalah P&C ... untuk record Hotline jika mereka perlu menghubungi pengadu balik untuk mendapat kepastian tentang aduan mereaka atau untuk dapatkan maklumat lanjut.

berikan aduan dengan jelas ... tapi aduan tu perlu diadukan dulu pada pihak yang berkenaan sebelum datang ke HOTLINE. sebabnya .. kalau dah buat komplen dulu .. lagi mudah aduan tu nak diforwardkan pada pihak berkenaan sebab dah ada record.

selalunya pengadu akan diberi nasihat macamana nak selesaikan masalah mereka ... i.e orang yang perlu dihubungi. jika tak berhasil, HOTLINE akan ambik masalah tu dan cuba dapatkan jalan penyelesaian.

HOTLINE ni free of charge .. tapi jangan salah guna untuk kepentingan peribadi atau dengan niat nak memalukan orang .. tak elok tu :)

yang penting .. HOTLINE should be the last resort ...

HAPPY COMPLAINING! :D

BISA-BERBISA posted on 28-7-2003 04:13 PM

Originally posted by Paja at 2003-7-28 04:01 PM:
Cara nak buat aduan kat HOTLINE, The Malay Mail.

nombor HOTLINE: 03-22821002
fax: 03-22849133
email add: hotline@mmail.com.my

pastikan beri nama betul, contact nu ...

Thank PAJA ... cuba dapatkan lain-lain PRESS ye :2lol:

Paja posted on 28-7-2003 04:22 PM

isyyyy

nak bagi upah apa BB? ekekek:D setakat cendol kat SS15 .. tak mau ah! :D

setahu paja ... yang sediakan complaint section hanya MM dan HM (Harian Metro). nanti paja dapatkan talian aduan HM ...

kena ingat ... bila buat complaint pada HOTLINE MM kena ler tunggu untuk dapatkan jawapan .. tak boleh expect dapatkan jawapan masa tu jugak atau dalam sehari dua ....sebab Hotline punya format berbeza ... kalau check page Hotline dalam MM ... mesti ada aduan dan jawapan sekali. so give them time to forward your complaint and get the reply. ada sesetengah jabatan atay syarikat boleh ambik masa 1 @ 2 minggu nak bagi jawapan ... teruk jugak. so kena banyak bersabar .... :)

Dalam sehari lebih 20 aduan setiap hotline reporter terima. so lebih kurang 40 aduan satu hari .. itu tak termasuk aduan dari fax dan email. nak cepat kena bekerjasama beri butiran diri dengan details .. elok sangat kalau dapat email .. senang nak forward terus aduan tu pada pihak berkenaan ... :)

Format Harian Metro lain pulak .. mereka akan siarkan dulu aduan dan tunggu feedback dari pihak berkenaan ...

paper lain paja rasa ... ada sediakan LETTERS to EDITOR section.

:)

kuppit posted on 2-9-2004 07:58 AM

Info untuk BPA..
Page: [1]
View full: BIRO PENGADUAN AWAM NEGARA