mantop posted on 5-8-2011 01:46 PM

Apa Punca Sakit Tumit kaki dan Cara Rawatannya?

salam..
pernah tak korang alami sakit tumit kaki yg amat..sampai nk berjalan pn terpaksa enjot2..huhu

korang tahu tak sebab apa? blh kongsi petua tak nk ilangkan sakitnya..huhu

tq.:)

jerangkoong posted on 5-8-2011 04:50 PM

ada macam macam sebab untuk jadi sakit tumit.
ada yang disebabkan pakai kasut tumit tinggi,
ada yang disebabkan berat badan berlebihan,
ada yang sebab sistem peranakan bermasalah etc,

maka cara penyelesaiannya pun berbeza sedikit sebanyak.

kalau boleh, cuba pi x-ray dulu, tengok apa keadaan tulang tumit tu.

kemudian, bolehlah troubleshoot menurut kemampuan, seperti mengurut, urut tapak kaki, berbekam, minum kalogen dan kalsium, menurunkan berat badan, dan sebagainya.

http://mforum.cari.com.my/archiver/?tid-451016.html

notheblaey posted on 5-8-2011 04:56 PM

Reply 1# mantop


    ayah mertua nothe suh minum susu.beli susu anlene yang kotak tu n minum pagi n malam..{:1_152:}

mantop posted on 5-8-2011 05:06 PM

Reply 3# notheblaey

thanks nothe..

tp sy minum jg susu.. ke atau berat badan ye? huhu

mantop posted on 5-8-2011 05:10 PM

Reply 2# jerangkoong


   owhh...
kalau pakai tumit tinggi, sy mmg x pakai..

maybe sbb berat badan, salah urat lah kot.. erm, nampaknya nk kna g urutlah ni.. thanks a lot ye :)

Dr.B17 posted on 7-9-2011 04:47 PM

salamUntuk rawatan membaik puleh sakit tumit sila buat rawatan Prolotherapy
Untuk info lanjut lihat: www.prolotherapy.my
Page: [1]
View full: Apa Punca Sakit Tumit kaki dan Cara Rawatannya?