norsh05 posted on 28-5-2011 12:15 PM

Serbuk Manjakani/ Maajun Qaseh Bonda/ JAMU RATU AYU~LAGI UMMPH!!

Post Last Edit by norsh05 at 1-8-2011 20:21

Manjakani yang dikenal ˇ°herbal ajaibˇ± mengandung kaya akan tannin untuk mengencangkan otot vagina, vitamin A dan C, kalsium, protein, serta mengandung elemen astringent untuk menghilangkan bakteri penyebab keputihan, serta menambah kerapatan. Aman diminum dan bebas efek samping karena ia alami ..

khazanah herba tradisional yang tak perlu diperkenalkan lagi..

Antara khasiat serbuk manjakani plus ni:
1.Mengetatkan faraj wanita bak anak dara & memulih otot dalaman faraj.
2.Merawat jerawat & memudarkan parut jerawat
3.Menyahbau bahagian sulit & mencegah bau yang tidak diingini.
4.Merawat masalah keputihan wanita & mengawal lender dan lelehan faraj.
5.Memudarkan masalah kulit gelap di celah kelangkang peha,ketiak dan lain-lain bahagian.
6.Mampu meredakan luka luaran,sakit tekak, ulser mulut.
7.Menegangkan payudara dan mencantikkan kulit.

akak dah cuba...memang BEST gila..u all patut cuba...yg ada masalah longgar, banyak air, rasa dingin semacam je..bole cuba serbuk ni...insyaallah tak menyesal..lagipun murah sgt{:1_137:}

norsh05 posted on 28-5-2011 12:21 PM

bagi yg tak tahu mcm ne rupa..buah manjakan..mcm ni rupanya

http://i605.photobucket.com/albums/tt140/cintaherbal/manjakani.jpg

kedai india ada jual..murah sgt....org tua dulu2 rebus dlm nasi & makan macam tu mcm ulam...larat ke nk buat mcm tu?:o

ada kata suruh asah belakang pasu, lechehnya..:o..

sekarang zaman moden, x payah susah dah ada jual yg serbuk..ehehe:D..senang nk makan & sapu tang bawah tu..siapa nk tahu rahsianya, akak sudi share...:2lol:

norsh05 posted on 28-5-2011 12:24 PM

terbaca cite ni...just nk share..credit tu pulutkuning

Di kalangan kami, ada teman yang mempunyai emak yang cukup awet muda. Malah awet muda emak si Nozi ini memang luar biasa. Ibunya biarpun menjangkau 56 tahun ketika itu, tetap langsing, bergetah dan memiliki susuk yang masih mantap.
Itu luarannya! Malah yang lebih mengagumkan kami apabila mendengar cerita setiap kali ibu Nozi membuat rawatan pap smear, mak cik yang sudah putus haid ini dipuji melambung oleh doktor. Khabarnya doktor pakar sakit puan begitu kagum dan takjub melihat kehebatan mak cik ini menjaga bahagian dalamnya. Rahim dan peranakannya dikatakan kemas, tidak kembang dan cantik terletak.
Wah kami yang perempuan dan semuanya bergelar ibu, sukar juga membayangkanˇ­ kemas, tidak kembang (ini kami fahamlahˇ­ ), yang mahal bila doktor menyebut cantik terletak! Apa lagi setiap kali ada peluang bertandang ke rumahnya (kebetulan dia hebat memasak dan kami pun sentiasa banyak alasan teringin makan itu dan ini), akan mengendeng bertanya rahsia dia menjaga diri luar dan dalam.
Jawapan mak cik ini cukup mudah. Dia mengamalkan memakan manjakani. Katanya manjakani memang menjadi ulaman dirinya setiap minggu. Bagus untuk memastikan peranakan rapat, tidak kembang atau mengalami keputihan yang berlebihan.

myralolx92 posted on 28-5-2011 01:15 PM

Reply 1# norsh05


bpe rggt?bole utk kurus x?klau ank dara bole mkn ke?

VirginLady posted on 28-5-2011 01:53 PM

apokobondo ni...

me x kawen lagi, tapi nanti dah kawen kena amalkan jugak ke masa awal2 kawen nanti? x sakit ke nanti..ke lepas dah beranak je?

kalo anak dara, kalo mkn x efek seram ke bila ehem mlm pertama nanti?
hurmm..tatotnyaa tp nak tau...:funk:

norsh05 posted on 28-5-2011 08:03 PM

Post Last Edit by norsh05 at 28-5-2011 20:07

Reply 4# myralolx92


    Untuk yang belum kawin tu, boleh juga kalau nak gunakan manjakani ni. Cuma kalau yang da kawin tu 3 kali seminggu tapi utk yang belum tu mungkin sekali seminggu, sekali 2 minggu. Selebihnya guna sebagai mask dan pencuci. Sebab manjakani ni juga boleh merawat senggugut.


kalau makan secara konsisten, lepas bersalin, x mudah kembang..jadi bole maintain slim sokmo:)

norsh05 posted on 28-5-2011 08:10 PM

Reply 5# VirginLady

yg belum kahwin, ambil dlm 2 minggu, sekali..1 sudu kecil je..very2 d minima:) ..utk rawat keputihan, gatal2 atau sengugut...jgn ambil selalu..nanti rapat bebenar..siksa malam pertama u!! eheh;P

norsh05 posted on 28-5-2011 08:11 PM

RE: Serbuk Manjakani Plus..memang BEST gila !! Pasti x dingin lagi

Post Last Edit by norsh05 at 28-5-2011 20:13

kemujaraban bole di rasai immediately tau!~!:P

kittythecat posted on 28-5-2011 09:43 PM

camane rasa serbuk ni? pahit ke

rozytiger posted on 28-5-2011 09:54 PM

brand apa?

norsh05 posted on 28-5-2011 09:56 PM

Reply 9# kittythecat

Kalau makan mcm tu ..memang lah pahit..tp biasa akak ambil 1 sudu kecil..bancuh dlm air milo..atau susu pun bole.kacau bagi larut .& minum mcm biasa..langsung tak rasa kepahitannya! :)

norsh05 posted on 28-5-2011 09:57 PM

Reply 10# rozytiger

brand orang kg akak sendiri...:)

rozytiger posted on 28-5-2011 10:01 PM

oic {:1_132:}

norsh05 posted on 28-5-2011 10:06 PM

ni rupa serbuk manjakani plus
http://2.bp.blogspot.com/-QYYt90IlKPc/TdpidaOYADI/AAAAAAAAAz0/F5u6_3FjWx0/s400/2011-05-22+20.10.04.jpg

norsh05 posted on 29-5-2011 10:12 AM

Post Last Edit by norsh05 at 29-5-2011 10:14

nak share cara ambil serbuk manjakani ni:

Amalan meminum bancuhan satu sudu kecil Serbuk Manjakani  Plus 100%Tulen dengan madu juga dapat membantu untuk awet muda, perapat dan juga rawatan payudara. Caranya ambil madu + smp..gentel2 kan hingga jadi bebola kecil..lepas tu bole terus telan dgn segelas air 0. Sangat sesuai untuk mereka yang baru bersalin. Untuk kecutkan rahim, merawat luka-luka dalam.

norsh05 posted on 29-5-2011 04:12 PM

Post Last Edit by norsh05 at 29-5-2011 16:13

serbuk manajkani plus bole juga rawat jerawat & parut kat muka. Caranya;

Bancuh satu sudu teh Serbuk Manjakani  Plus dgn air. Sapukan ke muka. Biarkan kering. Pakai macam bedak sejuk atau masker. Basuh sambil scrub kan sikit muka. Untuk pudarkan parut-parut jerawat, badan,ketiak dan celah kelangkang. Bole juga menghilangkan daki-daki dan kesan-kesan gelap. Untuk jerawat serius, amalkan selama seminggu. Insyallah berkesan :)

norsh05 posted on 30-5-2011 12:10 PM

Dibandingkan dengan daun sirih, manjakani memang relatif kurang dikenal. Padahal tanaman ini juga berkhasiat untuk merawat kesehatan, membersihkan organ intim wanita dan menghilangkan bau tak sedap, bersih harum dan kesat, bangkitkan rasa percaya diri untuk kemesraan hubungan suami-istri.

Merawat organ intim dengan ramuan bahan alami sebenarnya telah dilakukan sejak dahulu kala. Yang paling populer adalah air rebusan daun sirih untuk menghilangkan keputihan. Sebenarnya masih ada bahan lain untuk menjaga organ intim, yakni manjakani (oak galls).

norsh05 posted on 30-5-2011 12:28 PM

manjakani bole guna utk basuh tang bawah..caranya:

Bancuhkan satu sudu kecil Serbuk Manjakani  100% Tulen dengan segayung air. Kacau hingga sebati dan gunakan sebagai pencuci:)

norsh05 posted on 30-5-2011 04:07 PM

Post Last Edit by norsh05 at 31-5-2011 10:25

Bancuh satu sudu teh Serbuk Manjakani dengan parutan timun. Masukkan sedikit air. Sapukan ke muka dan biarkan kering. Basuh sambil scrubkan sikit muka. Sesuai untuk kulit berjeragat   {:1_125:}

norsh05 posted on 31-5-2011 10:24 AM

Bole juga bancuhkan satu sudu teh Serbuk Manjakani  dengan parutan tomato. Sedikit air. Sapukan ke muka dan biarkan kering. Basuh sambil scrubkan muka tu sikit. Sesuai utk kulit sensitif {:1_137:}

norsh05 posted on 31-5-2011 11:46 AM

Reply 34# bintang_sankuro


    cek pm ye..{:1_137:}

pilot posted on 31-5-2011 12:23 PM

takde COD ek?

norsh05 posted on 31-5-2011 01:17 PM

Reply 36# pilot


    area mana nk  COD dik? {:1_137:}

akular posted on 31-5-2011 02:49 PM

Berminat gak nk beli..tq

xarra posted on 31-5-2011 03:06 PM

pm ler gak.. dia ni manjakani 100% ker or ada campuran ngan yg lain
Page: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
View full: Serbuk Manjakani/ Maajun Qaseh Bonda/ JAMU RATU AYU~LAGI UMMPH!!