RaRa87 posted on 23-4-2010 04:03 PM

Akibat Berzina Dengan Ikan Pari

Post Last Edit by medangmru at 23-4-2010 18:18

Nordin (bukan nama sebenar) adalahseorang pemuda pendiam dikampungnya. Beliau tidak gemar bercampur-gaulbersama kawan-kawan sekampungnya. Beliau sering mengasingkan diridaripada masyarakat setempat dan sering bersendirian dalam melakukansesuatu perkara. Ramai yang tidak dapat mengagak sikap Nordin yangsebenar. Kadangkala beliau kelihatan ramah dan kadangkala seringmemencilkan diri dalam rumah peninggalan kedua orang tuanya. Sikappendiamnya itu membuatkan rakan-rakan menganggap Nordin tidak cukupsifat kelakian. Adakala ada juga yang bermulut celupar menggelarnya'pondan'.

Ini kerana Nordin dianggap pelik kerana beliau tidak gemarjika rakan-rakannya bercakap tentang perempuan dan kisah-kisah cintamereka pada gadis-gadis kampung itu. Nordin dibesarkan di sebuahperkampungan nelayan yang telah wujud lebih 40 tahun yang lalu. Beliaumahir dalam kerja menangkap ikan yang diwarisi dari arwah bapanya yangjuga seorang nelayan. Sebenarnya Nordin bukanlah seorang lelaki yangtidak cukup sifat kelakian seperti yang didakwa oleh kawan-kawannya.

Cuma beliau merasa diri beliau tidak bersedia untuk berumah tanggamemandangkan keadaan dirinya yang tidak terurus dan pendapatan yangtidak menentu. Beliau tidak yakin beliau akan bertemu dengan mana-manaperempuan di kampung itu yang mahukannya seikhlas hati. Kebanyakannyalebih suka memilih jejaka yang tampan dan mempunyai pekerjaan tetap dibandar. Oleh itu beliau sering menghabiskan masa di sungai atau lautbermanja dengan ikan-ikan dan hasil penangkapannya sahaja.

Kadang-kadang bermalam beliau tertidur sambil menunggu hasil tangkapan.Semuanya sudah menjadi rutin hidupnya setiap kali pukat yang dipasangtidak mengena. Hari itu, Nordin berasa rajin untuk turun ke laut,biarpun biasanya hari Jumaat nelayan tidak turun memukat. Rakan-rakansemua turun ke pekan namun Nordin berasa ingin turun bersendirian kelaut melakukan tugas-tugas seperti biasa. Selepas sejam memasang pukat,Nordin berhenti di tepi kuala yang dipercayai tempat ikan-ikanterperangkap. Setelah memasang pukat, beliau baring-baring di tepibotnya sambil berangan-angan kosong tentang diri dan masa hadapan.Sedang leka berangan, tanpa disedari beliau tertidur dan apabila beliauterjaga jam sudah menunjukkan pukul 11.30 pagi.

Terus beliaumenghidupkan enjin botnya dan menuju ke pukat yang dipasang pagi itu.Alangkah gembiranya beliau setelah mendapat banyak ikan merah, kerapudan seekor ikan pari yang terperangkap dalam pukatnya itu. NampaknyaNordin dapat seekor pari betina yang agak gemuk dan besar. Tanpaberlengah beliau pulang ke rumah untuk memunggah ikan-ikan itu. Sampaidi rumah, Nordin memasukkan ikan merah dan kerapu ke dalam tong airsementara ikan pari diletaknya di dapur. Ikan pari betina yang sedangkelemasan itu diletaknya di dapur sementara, sebelum dipotong-potonguntuk dijual kepada orang kampung. Tiba-tiba mata beliau tertumpu padaalat kelamin pari betina yang sedang mengembang dan mengempis. Nordinberasa tertarik lalu menyentuhnya beberapa ketika. Mungkin disebabkanoleh hasutan syaitan, tiba-tiba Nordin merasa satu perasaan lain yangmenyelubungi dirinya. Perasaan ghairah yang belum pernah dirasainyasebelum ini. Tiba-tiba sahaja nafsunya bergelora selepas menyentuh alatkelamin pari betina itu. Syaitan mula merancang strategi untukmelemahkan iman manusia. Iman Nordin yang sudah sedia lemah itu telahmenerima pakai rancangan - rancangan yang ditimbulkan oleh para syaitanyang bersorak keriangan.

Apa lagi tanpa berlengah ditusuknya ikan parimalang itu berkali-kali hingga menyebabkan ikan pari yang sedangkelemasan itu terus lemah dan mati akibat terkena suatu goncangan yangkuat. Terdampar Nordin kepuasan setelah dikerjakan pari betina itusemahu-mahunya. Barulah Nordin faham kenapa rakan-rakannya seringmengusiknya tentang perkahwinan dan perempuan. Setelah segala-galanyaselesai, dibasuhnya ikan pari itu dan mengeluarkan segumpalan lendirputih yang terpelusuk di dalam tubuh pari itu dengan suatu senyuman.Puas. Tanpa perasaan jijik, dimasukkan pari itu ke dalam tong aisbersama-sama dengan ikan-ikan yang lain untuk dijual kepada orangkampung. Sedang Nordin mengelamun malam itu, selepas makan malam,tiba-tiba fikirannya kembali pada perbuatan terkutuknya petang tadi.Para syaitan kembali menghasut agar mengulanginya kembali. Sekali lagiNordin termakan hasutan itu dan kembali ke tong ais dan mengeluarkanpari berkenaan dan mengulangi perbuatannya yang jijik dan kotor itupada bangkai pari yang tidak mampu berbuat apa-apa itu. Nordinberdayung dengan gelojohnya.

Nafasnya turun naik bersama syaitan yangbersorak riang di sisinya. Nikmat bersetubuh dengan pari itu membuatkanNordin tercungap-cungap dengan peluh yang mengalir ke seluruh badan.Disebabkan pari itu terlalu lama terdedah pada kepanasan dan kerakusangoncangan Nordin, akhirnya bangkai ikan malang itu menjadi busuk. Tanpaberasa belas terus Nordin membaling bangkai ikan pari betina itu teruske tengah air pasang berhampiran rumahnya. Keesokan hari, gemparseluruh kampung apabila mereka terlihat seekor ikan pari yang besarterdampar di pasir pantai. Oleh kerana pari tersebut telah busuk, makatidak siapalah yang mengambilnya dan dibiarkan sahaja terus membusuk.Nordin pula meneruskan semula kerja-kerjanya seperti biasa tanpa berasasedikitpun kesal atas perbuatannya itu. Pagi itu Nordin turun ke lautdengan kawan-kawannya memukat udang. Setiap kali menarik pukat, Nordinakan berangan-angan untuk mendapatkan pari yang lebih besar. Apabilatidak bertemu beliau akan berasa geram dan marah. Di hempas-hempasnyapukat dan jala ke atas bot sambil menyumpah seranah ikan-ikan hasiltangkapannya itu. Setiap malam Nordin tidak keruan menahan geloranafsu.

Dia sentiasa terbayang-bayang perbuatannya terhadap pari betinahasil tangkapan yang lalu. Pagi esok, tanpa berlengah lagi cepat-cepatNordin turun ke laut memasang pukat. Cita-citanya besar, untukmenangkap ikan pari betina yang lebih besar agar 'kenikmatan' akanbertambah. Setelah berpanas menunggu hasil tangkapan akhirnya Nordindapat juga seekor ikan pari betina yang besar seperti yangdiidamkannya. Beberapa ketika timbul pula seekor lagi betina yang lebihbesar, juga ditangkapnya dan diletakkan di dalam bot. Gembiranya hatiNordin bukan kepalang, mahu sahaja diterkamnya 2 ekor pari yang masihhidup itu namun ditahannya hingga ke rumah. Begitulah hasutan syaitanterhadap nafsu Nordin. Sesampai di rumah, selepas mengeluarkan duriberbisa pari tersebut, terus beliau melayari nafsu rakusnya bersamapari-pari itu bergilir-gilir. Pari-pari yang masih hidup itu mengelupurkesakitan menahan goncangan Nordin yang terlalu kuat.

Pari-pari ituseperti tahu bahawa dirinya telah dinodai oleh manusia rakus dan kejamseperti Nordin, ia mengelupur sambil mengerak-gerakkan sayapnyabeberapa kali meminta diri dilepaskan, namun Nordin tidak kisah denganitu semua, biar apapun terjadi nafsu serakahnya harus dilepaskan danpari itulah yang akan menjadi mangsa. Petang itu tanpa berasa jijik dankotor dibasuhnya ikan pari itu dan dijualkan kepada kanak-kanak yangberpeleseran di tepi rumahnya. Berebut-rebut kanak-kanak itu membelipari besar dan banyak isi itu untuk dibuat lauk kerana Nordinmenjualnya dengan harga murah. Tanpa disedari sudah lebih tiga bulanperkara itu terjadi sehingga tiada lagi rasa minatnya pada perempuan.Sesekali difikirkan juga akan buruk kelakuannya itu namun dipendamkansaja. Sehinggalah pada suatu petang beliau telah dikunjungi rakan lama.Rakan ketika alam persekolahan dahulu. Walaupun beliau pendiam dansukar bergaul namun Ramli (bukan nama sebenar) bukan seperti orang lainpadanya. Ramli adalah rakan tempat beliau mencurah segala masalah yangmelanda dirinya satu masa dahulu. Malah Ramli lah tempat dia menumpangkasih setelah ketiadaan ibu dan ayah. Ramli bercadang untuk bermalambarang seminggu dirumahnya untuk menghabiskan cuti semesta. Ramlisempat belajar hingga ke Universiti tetapi Nordin tersangkut keranakemiskinan hidup yang tidak mengizinkan beliau menyambung pelajaran.Ramli bercadang untuk belajar menangkap ikan dengan Nordin sepanjangcutinya itu. Nordin bagaikan tersentak sedikit kerana beliauterpaksalah memendam rasa untuk melepaskan nafsu syaitannya itu padapari-pari hasil tangkapannya kelak. Suatu hari sedang mereka berada dikuala laut menunggu pukat, mereka bersembang tentang hal masing-masing.Di situlah Nordin mula melepaskan rahsianya yang selama inidipendamkan.

Rahsia tentang tabiat buruknya. Apalagi terkejut besarRamli mendengar pengakuan rakan karibnya itu. Dinasihatnya Nordin agarkembali insaf diatas perbuatannya. Nordin mengangguk-angguk tandasetuju. Beliau telah bertekad dalam hati untuk membuang sahaja tabiatburuknya itu dan kembali ke pangkal jalan. Ramli lega dengan keinsafanNordin dan bersyukur pada Tuhan. Rupanya Tuhan telah menghantar Ramliuntuk memberi peluang kedua pada Nordin agar insaf dan bertaubat. Namuntidak semudah itu, keinsafan Nordin itu hanya muncul sepanjang Ramliberada dirumahnya sahaja, setelah Ramli tiada, gelora nafsunyatiba-tiba sahaja memuncak kembali. Tuhan mahu menguji sejauh manakeinsafan dan keikhlasan hati Nordin pada perjanjiannya dulu.

TernyataNordin tewas, tewas dalam ujian Tuhan yang tiada henti-henti mengujisetiap hambanya. Pagi itu beliau kembali ke laut memasang pukat.Hatinya begitu lega kerana pukatnya mengena seekor pari betina yangbesar dan gemuk. Nordin cepat-cepat membelek-belek alat kelamin paribetina itu dan mengusapnya beberapa kali. Gelora nafsunya semakinmemuncak. Tanpa perlu pulang ke rumah, diatas botnya itu jugadihayunnya senjata tajam miliknya yang tiada bermata itu. Setelahdilanyak dan dihayun beberapa kali Nordin semakin hilang pertimbangan.Syaitan kini telah merasuk dirinya. Sedang leka berdayung, tiba-tibabeliau merasa suatu kelainan pada hayunan tubuhnya kali ini.

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:04 PM

Hisapan pari itu pada senjatanya semakin kuat hingga kenikmatan tadi bertukar menjadi perit dan pedih. Di tengah laut Nordin menjerit kesakitan. Sakit seperti dihiris-hiris. Seluruh tubuhnya tiba-tiba menjadi kejang dan keras. Beliau tidak lagi dapat bernafas dan bergerak. Tubuhnya mengelupur sama seperti ikan pari betina itu yang mengelupur kesakitan menahan hentakan kuat di tubuhnya dahulu. Rupanya kemaluan Nordin telah ditusuk oleh duri anak ikan pari yang belum lahir dalam perut ibunya. Akhirnya Nordin keras dan meninggal di situ juga, di atas bot yang menjadi saksi diatas segala perbuatan Nordin selama ini. Petang itu kembali gempar seluruh kampung apabila bot Nordin terdampar di tepian pantai dengan Nordin yang masih tertiarap di atas tubuh pari betina dengan alat kemaluan yang masih tertusuk dalam perut pari betina itu. Tubuhnya hitam kebiru-biruan. Sesekali apabila pari betina itu mengelupur, mayat pucat Nordin turut menggelepar. Ngeri dan tragis sekali. Penduduk kampung begitu terkejut dengan penemuan yang tidak disangka-sangka itu, apatah lagi Nordin bukan orang asing bagi mereka. Seluruh kampung merasa malu dengan perbuatan Nordin dan mengambil keputusan untuk mengkebumikan jenazah Nordin di luar perkampungan itu. Bukan setakat orang kampung sahaja malah saudara-mara dan kawan-kawannya semua tidak peduli dengan kubur Nordin. Dibiarkan sahaja tanpa dinesan dan dibersihkan. Mereka menanggung malu seumur hidup kerana perbuatan Nordin telah menjadi buah mulut orang ramai sehingga ke luar daerah. Begitulah betapa Tuhan melaknat perbuatan zina, tidak kira pada sesiapa sahaja seperti dalam firmanNya yang bermaksud "Jauhkan dirimu dari zina kerana zina itu kebinasaan," Buat para pembaca dan diri saya sendiri selaku penulis, kisah ini dibongkarkan untuk mendatangkan keinsafan kepada kita. Jadikanlah teladan kepada kisah-kisah yang benar-benar berlaku ini sebagai pedoman di hari-hari mendatang. RENUNGAN "Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina hendaklah kamu dera, masing-masing seratus dera dan janganlah kamu kasih sayang terhadap keduanya, dalam menjalankan agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah dan hari kemudian. Hendaklah hadir ketika menyeksa keduanya satu golongan di antara orang-orang Mukmin," Surah An-Nur : Ayat 2

ketotmerah posted on 23-4-2010 04:13 PM

aduhhhh rara...dimanakah perenggan anda{:3_96:}

idril posted on 23-4-2010 04:28 PM

pepek pari cam pepek pompuan ek?

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:32 PM

Reply 3# ketotmerah


   ketot rara copy paste.. sori nanty malam rara edit.. rara kat opis ni.. adoiyai mintak maaf sgt2

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:33 PM

pepek pari cam pepek pompuan ek?
idril Post at 23-4-2010 16:28 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


   :olain mcm je soklan idril nie

yenil95 posted on 23-4-2010 04:42 PM

aku pernah baca somewhere citer ni..
tak boleh terbayan azabnya nak meninggal tu..:funk:

ketotmerah posted on 23-4-2010 04:44 PM

Reply  ketotmerah


   ketot rara copy paste.. sori nanty malam rara edit.. rara kat opis ni.. a ...
RaRa87 Post at 23-4-2010 16:32 http://eforum6.cari.com.my/images/common/back.gif



oooo ok2

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:44 PM

aku pernah baca somewhere citer ni..
tak boleh terbayan azabnya nak meninggal tu..
yenil95 Post at 23-4-2010 16:42 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


   yeke. dah ada ke thread ni,, kalu ada close je momod.. sowi.. Huhu..:sweat3:

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:46 PM

oooo ok2
ketotmerah Post at 23-4-2010 16:44 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


   terimas ngee.. !!

ketotmerah posted on 23-4-2010 04:49 PM

benda ni..memang berlaku dikalangan nelayan...buka semua ek..cuma segelintir saja
apa yang ketot tau...seperti yang diceritakan tu..memang benar..
dan sebab tu jugak ler..dari dulu sampai sekarang ketot tak makan ikan pari..{:3_92:}

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:52 PM

benda ni..memang berlaku dikalangan nelayan...buka semua ek..cuma segelintir saja
apa yang ketot ta ...
ketotmerah Post at 23-4-2010 16:49 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


   Ketot.. huwa pari my fav fish tau..
Adoi... dah rasa loya pulak coz tengah hari tadi mam nasik ngan ikan pari gulai.. adoi2. berombak isi pelut rara :'(

yenil95 posted on 23-4-2010 04:54 PM

yeke. dah ada ke thread ni,, kalu ada close je momod.. sowi.. Huhu..
RaRa87 Post at 23-4-2010 16:44 http://mforum4.cari.com.my/images/common/back.gif

rasanya bukan baca kat sini..kat mastika kot rasanya...
tak yah la tutup..jom kita komen banyak2..

otai_g posted on 23-4-2010 04:54 PM

zina - buat seks antara laki dan perempuan tanpa nikah.

kalo buat seks dgn haiwan dikira zina jgk ker?

lipsofanangel posted on 23-4-2010 04:55 PM

berpinau2 mata aku membacanyer....... sampai terbabas2 sbb xde perenggan....:ohmy3:

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:58 PM

rasanya bukan baca kat sini..kat mastika kot rasanya...
tak yah la tutup..jom kita komen banyak ...
yenil95 Post at 23-4-2010 16:54 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


   ;Ptengs yanil

RaRa87 posted on 23-4-2010 04:59 PM

Reply 15# lipsofanangel


   sorry angel.. nanty malam rara edit keyh.. kat opis ni.. hehe,.... sori sgt2.
My bad!!:'(

RaRa87 posted on 23-4-2010 05:00 PM

zina - buat seks antara laki dan perempuan tanpa nikah.

kalo buat seks dgn haiwan dikira zina jgk ...
otai_g Post at 23-4-2010 16:54 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif
:ootai ada perkataan lain ke untuk gantikan zina tu??

kalu ada meh kongsi ilmu.. tamau kedekut2:$

lipsofanangel posted on 23-4-2010 05:04 PM

Reply 17# RaRa87

okess.. no prob.. amik kat mana crita ni, mastika ke? mcm pernah baca lama dulu...

shamtodak76 posted on 23-4-2010 05:05 PM

aku rasa  cm pnh baca kat mjlh mastika citer ni....apa pon jdkn iktibar tuk kita semua....

RaRa87 posted on 23-4-2010 05:06 PM

Reply  RaRa87

okess.. no prob.. amik kat mana crita ni, mastika ke? mcm pernah baca lama dulu...
lipsofanangel Post at 23-4-2010 17:04 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


   tah rara g copy kat mana tah hua2.. saje nak kasi org bace.. tapi xpe la kalu sudah baca ke..

ketotmerah posted on 23-4-2010 05:08 PM

Ketot.. huwa pari my fav fish tau..
Adoi... dah rasa loya pulak coz tengah hari tadi mam n ...
RaRa87 Post at 23-4-2010 16:52 http://eforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


dah masuk perut, nak wat mcm mana..redha jer lah..
tiap kali ketot tgk ikan pari, tiap kali tu lah dok teringat...:I

RaRa87 posted on 23-4-2010 05:10 PM

Reply 22# ketotmerah


   uwa ketot sudah le:'(

tamau le ckp lagi eii...:mad:

nazurah posted on 23-4-2010 05:11 PM

ikan pari betina pun datang period cam pompuan gak... jangan lah tersalah beli ikan pari period...mampus la busuk lauk seperiuk!

RaRa87 posted on 23-4-2010 05:14 PM

ikan pari betina pun datang period cam pompuan gak... jangan lah tersalah beli ikan pari period...ma ...
nazurah Post at 23-4-2010 17:11 http://mforum6.cari.com.my/images/common/back.gif


   yeke nazurah.. adoi.. nape cite pelik2 pasal ikan kegemaran rara nie..
adoi2:'(
Page: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
View full: Akibat Berzina Dengan Ikan Pari